miercuri, 4 decembrie 2013

Proiectul Amazon de livrare a produselor folosind drone este contestat de autorităţile americane

Proiectul de livrare a produselor prin drone (aparate de zbor fără pilot) prezentat duminică de Amazon.com, cel mai mare retailer online, este deja contestat de autorităţile americane de reglementare şi a fost întâmpinat cu scepticism de marile companii de poştă şi curierat.


Administraţia federală pentru reglementare în domeniul aviaţiei din SUA, FAA, a anunţat că nu permite în prezent efectuarea de zboruri comerciale cu aparate fără pilot, potrivit Bloomberg.
Totodată, unele date publicate la începutul lunii noiembrie de agenţie arată că interdicţia nu va fi ridicată prea curând, astfel că proiectul lui Jeff Bezos, fondatorul Amazon, pare sortit eşecului.
United Parcel Service (UPS), cea mai mare companie de curierat şi transporturi de marfă din SUA, a precizat că a discutat de asemenea cu producători de drone, însă pentru moment va rămâne la metodele tradiţonale.
Fondatorul Amazon, Jeff Bezos, a prezentat duminică "octocopterul", un prototip de dronă care ar urma să faciliteze livrări rapide de produse de dimensiuni mici.
Producătorii de drone fac lobby pe lângă guvernul american pentru a deschide calea pentru zboruri comerciale fără pilot, în condiţii de siguranţă.
"Nu este clar dacă aceste zboruri comerciale vor fi autorizate", a declarat pentru Bloomberg Ben Gielow, avocatul Asociaţiei internaţionale pentru sisteme şi vehicule fără pilot, grup de lobby cu sediu în Arlington, Virginia.
UPS şi FedEx, cei mai mari transportatori de marfă din SUA, caută de mai mult timp un sistem care să permită livrarea unui produs la client în aceeaşi zi în care a fost comandat. UPS a ajuns la concluzia că cererea pentru un astfel de serviciu este prea mică pentru a justifica costurile necesare pentru depăşirea obstacolelor tehnice, a afirmat directorul de vânzări şi marketing al companiei, Alan Gershenhorn.
El a adăugat că utilizarea dronelor de mici dimensiuni pentru livrarea de produse este încă departe de a fi o variantă viabilă.
În viziunea lui Bezos, dronele Amazon ar fi programate cu coordonatele GPS ale clientului, livrând produsul pe calea aerului în faţa casei. Produsele care ar putea beneficia de acest sistem de livrare ar fi cărţile, alimentele sau alte bunuri de dimensiuni şi greutate relativ reduse, potrivit fondatorului Amazon şi unui spot promoţional publicat de companie pe YouTube.
Fondatorul Amazon a declarat duminică, la postul CBS, că dronele Amazon ar putea fi pregătite pentru a intra în exploatare în patru sau cinci ani.
Compania aşteaptă de asemenea ca FAA să prezinte reglementările la care ar fi supus acest sistem de livrare, a adăugat el.
Congresul a cerut anterior agenţiei de reglementare în aviaţie să adopte, până în 2015, reguli pentru utilizarea civilă a dronelor, însă directorul FAA, Michael Huerta, a declarat în luna noiembrie că procesul ar putea dura mai mult timp.
Reprezentanţii Amazon au precizat că grupul a iniţiat deja dialogul cu agenţia de reglementare.
FAA a prezentat pe 7 noiembrie un plan prin care vizează să înceapă integrarea vehiculelor de tip dronă în transportul aerian civil. Raportul precizează că în prezent utilizarea unui traseu de zbor computerizat fără asistenţă din partea unui operator este strict interzisă.
John Hansman, profesor de aeronautică la Massachusetts Institute of Technology, consideră că va dura aproximativ 10 ani până când FAA şi companiile specializate în vehicule aeriene fără plot vor reuşi să stabilească un set de reguli care să asigure siguranţa şi fiabilitatea utilizării dronelor în scopuri comerciale, precum livrările de pizza sau de cărţi.
Totodată, profesorul consideră că în primele etape după adoptarea acestor sisteme de livrare, costurile vor fi atât de ridicate încât singura utilitate viabilă va fi reprezentată de livrările de urgenţă în domeniul medical.
Amazon a informat că lucrează la mai multe modele de drone, inclusiv unele care ar putea întruni standardele FAA.
Retailerul american vrea ca vehiculele aeriene fără pilot să poată livra colete cu greutate de până la 2,3 kilograme pe o distanţă de 16 kilometri, a spus Bezos.
În lipsa unei perspective imediate de a ajunge la clienţi prin intermediul dronelor, măsurile Amazon de a accelera livrările din centrele regionale de distribuţie vor conduce probabil la calea urmată şi de alte companii dependente de livrări şi anume la trimiterea pachetelor folosind transportul rutier.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu